onsdag 11 april 2012

Födelsedag, jobb & träningsabstinens....

Längesen jag vet... Har jobbat hela påsken vilket ändå varit helt ok med trevliga kollegor & en mysig familj att komma hem till. Men mycket godis blev det....suck...det värsta eller kanske det bästa är att nu räcker det tänka på godis så mår jag nästan illa. Bestämmer mig för att det är positivt!
Lyckades ju dessutom fylla år mitt i påsken...så då blev man ett år snyggare till :-)
Just nu tycker jag nog faktiskt att för varje år blir jag lyckligare, mår bättre & blir nog snyggare...haha... Kanske inte det sista då men annars..ja.

Jag fick ett par ur snygga arbetsskor av min sambo b.la. (bild nedan), parfym, tavla, snygga arbetsbyxor av blivande svärföräldrarna ( se nedan) ville gå ut direkt i trädgården :-)
Sen fick jag lite "tjänster" av min 16 åring! En lapp m tre rutor att kryssa i där han vid ett tillfälle är min butler....ett tillfälle ska städa hela huset, ett tillfälle diska all disken ( vi har inte diskmaskin...). Helt underbart!
Bra dag!!

Sen har jag haft fullt upp med kattungarna som nu är ute till försäljning... Jösses vilket sug efter dessa små godingar....ändå tog jag bra betalt tyckte jag....

Abstinens!!!!!
Nu har jag varit mer eller mindre still drygt en vecka! Så nu vill jag såååå mycket.
Men ibland är det svårt med tiden med.... Har därför komponerat några crossfit pass för dessa tillfällen & kan nog få med mig sambon i det vilket gör att det blir roligare & troligtvis tuffare.
Crossfit är perfekt att köra om man har ont om tid, 20 minuter räcker & du tävlar med dig själv vilket blir toppen motivation! 20 min crossfit sägs ge större resultat än 1 timme styrketräning! 2-3 g/ vecka räcker men du kan köra oftare.
Kommer skriva mer om det sen.
Har precis avverkat 20 min nu innan det är dax för jobb till 21.30 ikväll.
Hopprep ( dubbelhopp) + situps (håll 1 sek uppe innan du går ner igen)
5 varv!
1:a 50 repetitioner
2:a 40 repetitioner
3:e 30 repetitioner
4:e 20 repetitioner
5:e 10 repetitioner
Av båda övningarna ta tid på varje varv inga pauser.
Testa vet jag! Skit jobbigt!

Have a nice day!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar