fredag 27 januari 2012

Babysim, träning & utmaningar...

Har nu sjunkit ner i soffan efter en fullspäckad fredag. Ett glas rött, the voice på tv:n & hunden nedanför snusandes. Så skönt. Lite senare tar vi en kvällspromenad till sambons jobb när han slutar & tar en go fredags bastu.
Hade ett fullt zumba pass på Älvhögsborg tidigare ikväll & det var fantastiskt kul med massa energi <3
Jag har lite ont i en häl men den höll hela passet så nu är det vila så det ska funkar imorgon med...då är det 3 zumba pass på kväll....

Jag är så stolt!!


För det första är jag stolt över min fantastiska sambo som lokaltidningen Ttela gjort ett repotage om som var i tidningen igår om babysim. Han har hållt på att leda babysim i 20 år & gör det så fantastiskt bra, Har sett honom live :-)
Han får sån härlig kontakt med barnen & det är ju precis som han säger, inte bebisarna som behöver få vattenvana för det har de redan sedan mammas mage, utan det handlar mer om att föräldrarna ska vara trygga med det. Bebisarna känner av direkt om föräldrarna verkar osäkra.
Inte nog med det utan då hade tv 4 sett repotaget i tidningen & vill också komma dit & göra repotage, filma under vattnet o.s.v
Det som jag tror gör honom till en sådan omtyckt & bra babysimlärare är att han verkligen tycker det är kul. Det är precis som med bra instruktörer, pt eller vad som. Det märks direkt när någon verkligen älskar & brinner för det som de gör & det gör dem till fantastiska lärare & inspiratörer!!

Det andra som jag är väldigt stolt över är att vara endel av min bästa vän Anjas & hennes man Fredriks, träningsanläggning Moves & Motivation i Växjö. Deras hemsida kom igång idag & när man går in där så blir man direkt sugen på att köra pass där. Läser man sen Växjös Nöjes Nytt tidning ( finns på nätet) & ser deras annons samt intervjun med dom så blir man ännu mer sugen!!! http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_t.aspx?gKey=55q5516v
Jag riktigt längtar till vecka 7 när det är invigning & öppet hus & jag ska ner & köra klasser där. Det finns fr.om idag möjlighet att boka sig på dessa pass & folk har redan börjat boka sig. Så kul!!!
Dom driver igenom en dröm jag har haft men faktiskt inte har längre (tack svante ..haha...) men att få vara endel av detta från planering till färdigt som vän & som instruktör känns fantastisk kul!!!
Grattis till alla er som bor i Växjö & får möjlighet att träna här varje dag i veckan framöver. Det kommer bli något extra. SÅ gå in på deras hemsida & läs om instruktörer, pass mm & boka dig om du är i krokarna ;-)
http://www.moves.se/hem.html

Sen är jag självklart stolt över mina barn som är i Sälen & åker skidor/bräda :-)
...för det mesta i alla fall ;-)

Sen har jag antagit min Malins utmaning att anmäla mig till fitnessfighten...jösses...men det ska bli kul, tävlingsmänniska som man är. Mest ska det bli kul att se hur det går till. Flera gym & personer har ju fått väldigt bra resultat med det så det kan väl vara bra att ha i bakfickan att rekommendera andra.
Du har på dig till den 1/2 att anmäla dig. Så häng på vet ja!! http://se.worldofshape.se/

Mmmmm.....mina vänner...se er omkring vad & vilka fantastiska människor du har i din omgivning som får dig att känna dig stolt & alldeles varm, våga njuta av det fullt ut & säg det till dem!!! Let them know!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar