onsdag 25 januari 2012

Fortsättning följer.....

Oj jösses vad kass jag varit på att skriva nu det sista, men det har bara rullat på i 190 ju...
Händer så mycket roliga saker!
Allt från förra veckans event med The Academy i Halmstad, där jag fick med mig spännande saker hem från Concept- trigger points & riptrainer!! Riptrainer...säger bara jösses!!!
Holistic skickade med deras goda protein pulver & små snacks påsar som var super goda med b.la gojibär, mullbär & kakaokross mmmm. Sen hade dom ett alternativ till godis på lördagskvällen, sött men det är råsocker & kokoschips. Såååå gott & man kan inte ta så mycket av det för sen är man nöjd. Visst är det socker men man slipper massa tillsatta andra konstiga ämnen som man inte vet var dom kommer ifrån, som finns i godis många gånger. Rekommenderas!!
Även deras kokosolja kan jag varmt rekommendera, att baka med, steka med & smörja in kroppen med!! Luktar kokos & mjuk som en babyrumpa :-) Kokosoljan är ett bra fett att jobba med i matlagning & bakning, det tillhör alltså inte kategorin dåligt fett.

Sen har det rullat på med massa pass, det är mycket sh´bam & zumba nu & så body combat förstås :-)
Det är lika roligt varje gång.
Men i & med att jag nu hamnat i rutiner med träningen där jag ligger på 5 fasta klasser i veckan & ett fortsatt bra mat tänk så fortsätter jag gå ner i vikt efter min detox kur. Kroppen känns så mycket bättre. Kanske inte jättemycket på vikten men det omfördelar sig helt klart & kroppen känns mer tränad igen.
Jag kan fortfarande inte dricka särskilt mycket kaffe sedan detoxen....helt galet egenligen, det var ju bara tre dagar. Men troligtvis rensade jag ut en massa gifter & nu har inte min kropp samma behov. Jag får sammanlagt i mig ungefär 1 kopp kaffe om dagen. Det försöker jag med även om jag inte tycker det är särskilt gott längre, men det ökar ju förbränningen i kroppen med så en kopp på morgonen i alla fall.
Sen skulle det ätas godis i lördags...jag bestämde mig för att inte köpa en påse i den stor smågodis affären vi var i för jag var inte särskilt sugen. Sambon & sonen plockade till sig bra & sen visade det sig att sambon plockat en liten påse till mig med med mina favoriter...grrr....men okej då. Jag åt någon bit & senare ytterligare någon men det var inte gott!!!! Jag ville inte ha mer, försökte verkligen men nej.... Å jag är en STOR godis gris!! Men så skönt det kändes. Lite rödvin på kvällen istället var tillräckligt "extra" på lördagskvällen för mig. Godispåsen åkte med yngste sonen på tåget på söndagen sen istället.
Sambons godisskål står fortfarande framme hemma men jag känner inget sug eller ens ett behov av att ta någon. Var det inte svårare än så?? Jag som kämpat med mitt godis sug i flera år???

Sen är det filmdax både för body combaten & sh´bamen vilket alltid är lika nervöst när man ska göra sånt & utvärderas....men så ohyggligt nyttigt. Det gör ju att jag lägger en hel del extra tid på att träna igenom dessa pass hemma med.

Sen är det ju äntligen bestämt öppningsdatum för min bästaste vän Anja & hennes man Fredriks nya träningsanläggning i Växjö, Moves & motivation.
Jag kommer åka ner dit på onsdagen i v 7 & vara med på invigningen, sen är det öppet hus resten av den veckan & jag kommer köra team klasser med Anja tors, fred & lörd. Ska bli så kul!
Massa grymma instruktörer börjar där, b.la min body combat utbildare & halv guru :-) Leon Hobro & hans duktiga fru Jenny Hobro också. Kommer bli ett toppen team.
Så är du i Växjö med omnejd vecka 7 som kom dit & träna vet jag!!
Kolla in här moves.se eller blogg.moves.se

Men här & nu avslutar jag nu min goa lunch som sambon gjort, laxsoppa med stuvad spenat & broccoli mmmm.
Kvällen bjuder på body combat sen är det "bara" 5 klasser kvar denna veckan :-o
Just det, blev 3 extra på lördag....ett tjejinnebandylag som har ett jippo för alla åldrar så det blir 3 st 45 min pass på kvällen där, men det ska bli skoj :-)

Tjipp å hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar