torsdag 12 januari 2012

Dag 2: Fruktansvärd & plötslig energi.....

Jag hann ju inte skriva igår så rapporten av gårdagen, dag 2 av min detox kommer här :-)

Kände mig först något piggare under dagen men på eftermiddagen sen fick jag fruktansvärd huvudvärk & kände mig kanon trött & lite nedstämd. Jag vet ju att detta hör till så det var inga konstigheter.
När jag kom hem med tåget från Göteborg kände jag att det skulle bli svårt att ställa sig & träna inför kvällens body combat pass med den huvudvärken......Dessutom diskussion med en tonåring när man kom hem + en hundvalp som hittat en påse kolbriketter som plötsligt ligger över vardagsrumsgolvet...ja då var tårarna inte långt borta. Kände då att nä, nu skiter jag i det här...jag måste ha mat!!
MEN!!
Först började jag med att ta ett glas med fitlines activizer som innehåller alla b-vitaminerna, b.la B3 eller niacin som det även kallas som vidgar blodkärlen. Ca 10 minuter efter jag tagit den var huvudvärken helt borta!! Energin började komma tillbaka & det kändes som att jag fixar det här alldeles utmärkt! Det är ju bara imorgon med.......
Jag körde passet som jag var lite nervös för då det för det första är ganska tufft & för det andra var det första gången jag skulle köra nr 50 själv & komma ihåg koreografin till alla låtarna, & man kan väl påstå att hjärnan inte jobbar supersnabbt när man detoxar.
Nu kanske några undrar varför jag gör detta & ändå tränar....? Det kan ju inte vara bra....
Nu kör jag ju en variant av detox eftersom jag äter 3 måltidsersättningar/ dag vilket är ett måste rent energi mässigt för att jag ska kunna ha mina pass som är mitt jobb.
Det bästa annars är ju att träna lågintensivt, helst iform av mycket promenader.
Men det viktigaste i det är att jag rensar ändå ur kroppen & "avgiftar" mig från socker & kaffe, vilket är det som ger huvudvärken. Jag dricker ca 3 liter per dag förutom det jag dricker extra i samband med träning vilket blir ca 1,5-2 liter så toaletten & jag är bästa kompisar just nu ...haha.

Jag gillar inte att väga mig men det är ju lite intressant i sammanhanget hur mycket vätksa man tappar o.sv. vilket även är en motivation för fortsatt "arbete", så i morse vägde jag mig & har då gått ner 3,5 kg!!!
Jag kände ju att det var lite men kanske inte så mycket redan...Det är framför allt på magen & händerna som jag märker det eftersom jag känt mig riktigt svullen om mage & händer det senaste så det är skönt.

Åter till gårdagens kväll...efter passet hade jag ännu mer energi, inte det minsta trött....vilket mog inte bara berodde på att passet är super kul ;-)
Jag drog till sambons jobb på Vattenpalatset & tog en bastu när han jobbat färdigt.
Trodde inte jag skulle orka sitta så länge nu när jag håller på som jag gör...haha..
Men med mycket vatten så var det riktigt skönt att sitta där & svettas en massa.
När vi sen kom hem var jag fortfarande pigg & det blev en promenad med hunden innan läggdax & då var det vid midnatt......

Det som är viktigt att koma ihåg i samband med att man bestämmer sig för att gå ner i vikt eller göra en detox eller liknande, det är att det påverkar humöret till & från & det måste man vara beredd på & helst ha strategier för när det kommer. Det är även viktigt att familjen är medvetna om det. Mina strategier är ut & promenera eller helt enkelt bara gå & lägga mig en stund eller tidigt på kvällen gå & lägga mig om jag känner mig olustig eller något, hellre det än att det uppstår konflikter.


Än så länge idag dag 3 så känner jag mig jättepigg & har ingen huvudvärk. Jag vet dessutom nu att imorgon blir det lite mat igen :-)

Återkommer med mitt upplägg på det.....

Ha en skön torsdag!
Själv ska jag snart åka & jobba på gymet på Älvhögsborg till 22 ikväll.
Vila för mig men kolla när andra tränar, kaaanske eventuellt kör jag lite lätt innan jag åker hem ;-)
Beror på om energin håller i sig ..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar