lördag 4 februari 2012

Lördag i friskluftens tecken!

Äntligen!!! Äntligen har jag fått lite ordentligt med friskluft igen.
Har känt mig riktigt hängig sista dagarna då det varit mycket jobb, träning & jag inte hunnit vara ute så mycket med hunden utan de andra i familjen fått den äran istället.... Man vänjer sig vid att vara ute varje dag & när man dessutom har mycket runt sig & mycket träning behövs friskluften ännu mer för att man inte ska bli nedstämd.

Idag har jag då varit ledig från jobb & har min träningsfria dag, förutom övningarna för Fitnessfighten ;-)
Vid lunchtid tog Svante, jag & Noah med oss hunden för en promenad i det vackra, kalla vinterlandet.
Noah & Cocos busade massor & sprang i början....sen lade sig 11 åringen i en liten hög & orkade inte mer... Suck! Vi hade inte kommit långt då... Men men, han gick ut hårt & var härligt rosig om kinderna. Oliver var ju kvar hemma & hade ju sovmorgon som de flesta tonåringar på helgen.... Så vi bestämde oss för att fortsätta & Noah fick gå hem själv.

Vi gick ut på isen på Vänern. Vi gick där här om dagen med & visste den är bra tjock nu.
Idag gick & gick vi över till andra sidan i solen & sen tillbaka.
Tårna sved lite trots dubbla strumpor & bra skor men så skönt det var. Väl hemma igen insåg vi att vi hade varit ute i 3 timmar :-D

Vi tog en kaffe med barnen & spelade ett parti yatzy. Det var evigheter sedan men kul.

Nu sitter vi i bilen på väg mot Grebbestad för middag & " check out" av lite bröllopsplaner.
Termometern visar nu -17 grader!!!!

Ska bli mysigt!
Imorgon ska jag filma Sh'bamen & hoppas det blir bra så jag kan skicka in den.

Förresten -2 kg till sen Fitnessfighten började fast jag ärligt slarvat lite...vi var & skulle handla godis innan & jag tänkte att jag tar väl lite med..... Men kände fortfarande inte för något, var inte sugen..... Tog några som brukar vara favoriter. Ätit 3 nu & det går inte mer & än inte gott!!! Där emot börjar jag bli sugen på mat ;-)

Ha nu en skön melodifestival kväll!!
Kan ju bli spännande med Sean Banan & Dead by April är med :-)
K
Sanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar