fredag 24 februari 2012

Lugnet har infunnit sig............

Har nu sjunkit ner i soffan efter en skön dag. Sitter nu här med ett fantastiskt lugn i kroppen som jag inte känt på ett tag faktiskt, en slags tillfredsställelse med att bara vara.....
Jag är ensam hemma med alla tjejerna (djuren - katten, hunden, igelkotten & sköldpaddan...) & har köpt mig en pizza för första gången på länge & det ska bli riktigt gott! Har öppnat en flaska rött vin ( passar så där till pizza...men ett glas efter är inte fel) & bara njuter av stillheten.
Jag har visserligen laddat ur med en fantastisk Zumba på Älvhögsborg & avslutade där med en liten stund i solariet, även det första gången på ett tag & sen hem.

Pizza är ju inte precis känt för att vara någon hälsomat & det är absolut inget man bör äta ofta, MEN! Någon gång kan det vara helt okej men då är det såklart viktigt att man tycker det är värt det & inte känner skuldkänslor sen.

Varför känner jag mig då så lugn ikväll.....??
Jag vet inte men jag tror att det beror på att jag nu avslutat min tjänst i Göteborg som skolsköterska + jag har tagit tag i några saker som jag vet jag måste för min egen skull, jag har sagt JA till mig själv ( vilket inte händer ofta) & jag har fått träffa min "gamla" underbara vän Ida från Växjö som kom förbi i eftermiddags.

Det är rätt konstigt egentligen hur tiden kan gå & man inte "hinner" få ihop det för att ses (..hur lyckas man alltid prioritera så fel???) & sen när man väl ses så känns det som man inte kan få nog & man kan prata & prata & plötsligt inser man hur fantastiskt mycket man egentligen saknat det & bara vill ha mer.

Jag har under veckan som gått lovat mig själv två saker som jag ska ha som mål b.la under våren & det är att prioritera mina vänner mer även de som det är långt till, det går alltid att lösa!!! Det andra är att komma igång med rörlighetsträning iform av yoga & bodybalance minst en gång i veckan. Min kropp skriker efter det & det är ju så att utan det & med mycket annan träning så kommer skadorna komma som ett brev på posten & som min kära kollega & vän Malin sa :" vi blir ju inte yngre heller precis". Det är faktiskt väldigt sant även om det inte känns så i huvudet men kroppen säger det emellanåt. Vi kan inte dundra på & köra hur många klasser i veckan som helst längre utan att skadorna då kommer komma som ett brev på posten....Dax att förebygga!!!

Med det tänker inte jag säga så mycket mer för nu ska jag sätta på en av de tre filmerna jag hyrt till mig & tjejerna i kväll :-) .......& bara fortsätta njuta av en skön kväll.

Kom ihåg att det finns bara en av dig & det är DU!!
Våga & orka säga nej ibland för att säga JA till dig själv!

Den här kommentaren fick jag av Idas vän Eva på facebook & jag tycker den är sååå bra;
Att sägs ja till dig själv är verkligen något man behöver träna och bli bättre på. Säg grattis till dig själv varje gång du lyckas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar