fredag 9 mars 2012

Mer tänkvärt...........


Sitter här vi frukosten efter en härlig morgonpromenad med hunden & funderar över livet. Det är ju rätt fantastiskt & spännande men många gånger skit jobbigt. Men på något konstigt vänster så löser sig det mesta till slut även om det inte alltid känns så när man är mitt i det.

Mitt liv har varit väldigt stormigt de senaste 5...eller kanske till & med 7 åren men nu är det så fantastiskt mycket bättre.
Jag kan titta i backspeglen ibland bara för att påminna mig om att ingenting är omöjligt & påvägen blir man starkare & bättre på att uppskatta de små sakerna i livet.

Vi drabbas alla av tuffare perioder i livet ibland & för många blir det riktigt jobbigt & det kan vara svårt att se hur det någonsin ska kunna bli bättre igen......men det blir det!
Jag själv blev ju väldigt sjuk för några år sedan & livet var rätt tufft just då & precis när det började bli bättre gick min pappa hastigt bort.....Känslan av att så fort det började kännas bra så hände något, min upplevelse av att jag inte skulle få ha det "bara bra" var otroligt stark i perioder. Även efter det har det klart varit lite tuffa saker men inte i närheten av vad det hade varit & det klarade jag & jag kan se tillbaka på det med sorg men även med en känsla av styrka..... Jag klarade det & har lärt mig fantastiskt mycket om mig själv & om människor på vägen & på något sätt skulle jag faktiskt inte vilja vara utan den kunskapen heller, även om den var fruktansvärt jobbig när man var mitt i det.....

Du måste bara tro på dig själv & våga tro på att livet har en lösning för dig snart eller längre fram eller lite i taget.

Vill skicka med några ord på vägen även idag......


Styrka kommer inte från att vinna. Din kamp utvecklar din styrka. När du går igenom svårigheter & beslutar att inte ge upp, det är styrka.
Oliver med favoriten morfar.....
.Det var mycket tufft när min pappa hastigt lämnade oss för snart 2 år sedan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar