onsdag 14 mars 2012

Tillökning i familjen....

Ja idag var det då äntligen dax!!! Som vi har väntat på att den stackars katten Zumba ska föda...det har ju sett ut som om hon skulle spricka & eftersom hon har varit ute på egna äventyr har vi ju inte haft en aning om hur långt gången hon var när vi upptäckte det.....

Jag skojade med Svante & sa att hon föder säkert så fort du har åkt.....(han ville gärna vara med, då han aldrig upplevt det tidigare & det är ju rätt häftigt...) haha...oj vad rätt jag fick. Igår åkte han till sin bror i Motala för att idag tidigt på morgonen se flyga vidare till Milano & sen ska de åka skidor ( stackarna.....eller inte...)
Hur som helst så i morse vid kvart i åtta så väckte Oliver mig & sa att nu trodde han det var på gång för då hade zumba gått in i sin låda vi gjort iordning, för första gången & bara låg där.
Eftersom Oliver hade sovmorgon så gjorde vi lite kaffe & satte oss på hans rum & höll Zumba sällskap. Vi kunde efter hand se hur värkarna kom men hon var väldigt lugn hela tiden, jamade lite & spann.
Vid 10.20 kom den första. Hon gjorde det hon skulle & slicka det så bra. När nästa sen kom så var jag osäker om den kom ut, men sen lugnade värkarna sig & jag tyckte det var konstigt efter att ha varit så intensiva & sen ingen kattunge?? Jag tog & kände bakom henne & där låg den i sin foster säck med hinnor & allt....jag tog hål på hinnan & gnuggade på bröstet torkade av ansiktet  & försökte få igång den men det gick inte.....Oliver nöddöpte den till Alfred.....
Sen kom det 2 till ganska tätt efter & när det var dax för den sista var Zumba jättetrött så det drog ut på tiden, tror det var ca 12.30 den sista såg dagens ljus, sen var det slut...å det var Zumba & jag med.....Jag gick ut sen & satte mig lite i solen & sten somnade....jösses...det är jobbigt med förlossningar.....
De är ju inte så fantastiskt söta än, det blir ju skillnad sen så fort de öppnar ögonen. Jag kan inte hjälpa det men jag tycker det är fantastiskt roligt. Nu ska vi bara vänta in lite fler familjemedlemmar så vi kan hitta på lite namn att kalla dem för.

På kvällen smet jag iväg & var med på Angelas Body Balance pass först innan jag själv rev loss med en Body Combat.
Så nu sitter bara Cocos här & inväntar sin kvällspromenad sen blir det sängen.

Natti natti!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar