tisdag 13 mars 2012

Vi är alla olika.....


Tjock, smal, lång eller kort....vi är alla olika...Ja just det tänker du säkert nu, det var väl inget nytt....??
Nä absolut inte!!! :-)

Vad är jag då ute efter kan man ju undra...

Jo när jag t.e.x känner att jag behöver/vill gå ner lite i vikt inför bröllopet b.la men ändå...så finns det ju alltid de som säger: nej men du behöver väl inte gå ner i vikt, eller jag önskar jag såg ut som du, varför ska du gå ner??
Det som är smalt för mig kan vara tjockt för någon annan & det som känns för mycket i vikt för mig kan vara lite för någon annan...det är rätt viktigt att komma ihåg....för vi är ju som sagt olika.
Jag kan ju bara utgå från mig själv...hur jag ser ut & känner mig idag, hur jag har sett ut & känt mig vid olika tillfällen i livet.
T.e.x efter barn nummer 2 då jag inte hade blivit av med alla extra kilon jag fick efter första 4 år tidigare & sen lades det på ännu mer. Det var tufft jobba bort det & tog lång tid. När jag sen hamnade på mitt "må bra" läge ( när man mår bra fysiskt & psykiskt på den nivå man ligger) så kom en kris med  dödsfall i familjen & min egen skilsmässa & plötsligt rann kilona av mig & jag nådde den vikt jag tidigare i mitt liv kanske skulle vilja komma till men aldrig vågat drömma om......men hur mådde jag då?? SKIT rent ut sagt!! Rumpan försvann, inga byxor satt snyggt & jag mådde ju inte särskilt bra. Efter ett tag började jag må bättre & sen kom jag upp till mitt"må bra" läge igen.
Vad hände sen då kan man undra....??
hösten -2010
sommaren 2011

hösten 2011
Mars 2012


Life change all the time <3 & tur är väl det.....
Jo det är ju så att jag blev ju störtförälskad :-) ....vilket även innebar god mat & vin mm. Sen en sommar, en flytt & ingen regelbunden träning under sommaren & hösten, ja det gjorde ju sitt.
Jag har med regelbunden träning sakta börjat gå  ner, jag tänker såklart på vad jag äter men jag njuter också. Jag gick ju med i Fitnessfighten efter lite påtryckningar från Malin men det fick jag lägga ner när jag blev sjuk efter 1 vecka.
Det som är lite spännande i det här är att sen jag började mitt nya jobb som sjuksköterska  1 mars så har jag gått ner 2 kilo.....
Varför har jag gjort det då?
Jo, eftersom jag äter med ungdomarna jag jobbar med, ingår som endel i jobbet & mycket av vardagen kretsar kring måltiderna som är regelbundna & var 3:e timma så blir kroppen jätteglad. Den får regelbundet jobba med förbränningen i kroppen & det går inte för lång tid emellan, man hinner inte bli sugen & blir man det finns det alltid färsk frukt att tillgå.
Det är intressant att se hur små medel kan påverka vikten.

Nästa förändring jag ska lägga till nu är löpning. Nu är det äntligen dax att bege sig ut. Blir mer löparsnack vid annat tillfälle.
Idag har jag varit ledig, gått ett par långpromenader med hunden & några kortare. Jag har också kört igenom det senaste sh´bam passet & kan bara konstatera att jag gillar det ;-)

Avslutningsvis måste jag bara slänga in några bilder på vår nu färdiga vardagslyx....bastu på tomten. Min sambo har gjort den färdig i helgen när jag jobbat & i söndags så invigde vi den. Det är en liten "byssja" som vi fått hit fraktad till tomten & min sambo har gjort iordning den, fått tag i ett vedeldat bastuaggregat & gjort iordning fönster med båtventiler mm.
Här kommer några bilder men jag kan säga att det var ännu mysigare i söndags när det var mörkt på kvällen & vi hade en fotogenlampa som ljus & det var levande ljus tända på utsidan. Den går riktigt snabbt att värma upp, ca 10-15 min bara. Såååå härligt på alla sätt. Det är ju mest Svante & jag som kommer basta, därav stolarna men vi har en bänk som kan lyftas in med :-)



Tjipp & hej!!!

Sanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar